Fuldtidsansvarlig praktikvejleder for SOSU-elever i Holbæk Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre en forskel for Holbæk Kommunes SOSU-elever og bidrage til, at de får det bedst mulige uddannelsesforløb og er du uddannet social- og sundhedsassistent?

Så er det dig, vi søger. Vi er et uddannelsesteam som består af af 3 ansvarlige praktikvejledere, som leder efter en ny kollega.

Lidt om jobbet
Som ansvarlige praktikvejleder i Holbæk Kommune er du ansat til at varetage opgaver, der relaterer sig til vores SOSU-elever. Du er ikke en del af driften, men understøtter praktikstederne i uddannelsen af elever og planlægger overordnet elevernes uddannelsesforløb på de kommunale praktiksteder på ældreområdet. Du understøtter de daglige vejledere på praktikstederne og er en sparringspartner ift. elevforløbene. Du har også pædagogiske opgaver som varetagelse af elevcafé, ligesom du har elevsamtaler og deltager ved intro-dage. Der vil også være administrative arbejdsopgaver i form af udarbejdelse af velkomst materiale mv.

Uddannelsesteamet består af 4 ansvarlige vejledere, som har hver deres område i kommunen. Holbæk Kommune er inddelt i 4 læringsområder/ lærings-enheder. 

Vores team er lige knapt 4 år og vores tanker om uddannelsesteamet er, at vi skal bidrage til at målrette praktikforløb til den enkelte elev samt til fastholdelse og rekruttering af SOSU-elever i Holbæk Kommune. Vi forsøger at sikre, at eleverne under praktik på ældreområdet så vidt muligt har den samme ansvarlige vejleder.       

Dine tætteste samarbejdspartnere er de øvrige 3 ansvarlige vejledere, uddannelseskonsulenten, og de daglige vejledere på praktikstederne, som består af både plejecentre og hjemmeplejegrupper.

Så - vi søger dig, en engageret kollega
Du får primært base i Holbæk midtby, hvor vores kontor ligger, men en stor del af din arbejdstid vil være ude på praktikstederne, samt i undervisningsmiljøet i egne læringsteam. Du har desuden et tæt samarbejde med de daglige oplæringsvejledere samt selvfølgelig vores elever.


Lidt om dig
Du skal være uddannet social- og sundhedsassistent og have et godt kendskab til det kommunale ældreområde og erfaring med funktionen som daglig vejleder eller ansvarlig vejleder for SOSU-elever. 

Du skal kunne arbejde selvstændigt og trives i en hverdag hvor du selv skal træffe beslutninger også i presset perioder. Du skal være omstillingsparat, da der kan være behov for at du akut skal tage en samtale og derved er nødsaget til at rykke på det i forvejen planlagte for dagen. Du skal trives i at være meget alene, i den forstand at du ikke vil ses med dine kollegaer dagligt, men de er altid at træffe på telefonen. Ansvar for eget arbejdet er vigtigt, da der ikke er andre end dig selv til at løfte opgaverne. Du skal kunne håndtere konflikter professionelt i dit daglige arbejde, konflikterne kan være med elever, daglige vejledere, ledere mfl. 

Herudover skal du:

  • Være åben, rummelig, have humor og gode samarbejds- kommunikationsevner
  • Være en god rollemodel, som er tillidsskabende, empatisk, tydelig og respektfuld i elevrelationen
  • Faglig og teoretisk velfunderet i uddannelserne og opsøge ny viden
  • Have et godt overblik, er god til selvledelse, struktureret og ansvarsbevidst
  • Have en vejlederuddannelse eller har lyst til hurtigst muligt at gennemføre den
  • Være god til samarbejde på alle niveauer – med daglige vejledere, elever, faglige organisationer og ledere på alle niveauer.
  • På sigt opkvalificerer dig i moduler på akademi niveau, hvor målet er en evt. diplom i vejledning 
  • Trække i arbejdstøjet og følges med eleverne i praksis indimellem
  • Have et gyldigt kørekort.
  • Have lyst til at bidrage til udvikling af uddannelsesområdet og er en god formidler


Vi forventer, at du er rutineret bruger af IT, og har let ved at sætte dig ind i nye IT-systemer, som du vil blive introduceret til.


Praktiske informationer
Stillingen er på 37 timer pr. uge med ansættelse fra den 1. marts 2024.

Lønnen tager udgangspunkt i gældende overenskomst samt dine kompetencer og erfaring.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at henvende dig til
 

  • Ansvarlig vejleder Majbritt Bejer, tlf. 72 36 94 39
  • Ansvarlig vejleder Linda Preuss, tlf. 72 36 90 26
  • Ansvarlig vejleder Kristine Skjærbæk, tlf. 72 36 94 37
  • Leder af de ansvarlige vejledere Helle Fobian Thomsen, tlf. 72 36 25 89

Det er muligt at rekvirere en jobprofil.

Ansøgningsfrist er den 9. januar 2024, med 1. samtale den 15/1-24 og 2. samtale 19. januar 2024.

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.

Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Lunderosevej 5, 4450 Jyderup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5954843

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet